دپارتمان کودک و نوجوان

دپارتمان کودک ونوجوان ندای امید

 

کلینیک روانشناسی و مشاوره ندای امید

مرکز مشاوره کودک و نوجوان از راه دور

والدین در بدو تولد فرزند باید مسئولیت تربیت وی را بر عهده داشته باشند. در صورت نداشتن آموزش های لازم، باید با مراجعه به مراکز مشاوره کودک و نوجوان آموزشهای مورد نیاز را فرا گیرند.

تا بتوانند به درستی فرزندشان را در مسیر درست، تربیت کنند و در دوره های رشد فرزندشان، موارد لازم و مرتبط با سنشان را به آن ها آموزش داده و بر آنها کنترل داشته باشند.

در صورت بروز اختلال باید در اسرع وقت به مشاوره مراجعه نمایند. تا مشکلات پیش آمده را برطرف کنند، این مشکلات در صورتی که رفع نشوند ممکن است در کودک نهادینه شده و در آینده برای وی و خانواده اش مشکل به وجود آورد. لذا مراجعه به مراکز جهت دیدن آموزشهای لازم ضروری می باشد.

چه زمانی می توانیم بگوییم که کودکمان بیش فعال است?

کودکان بیش فعال در حقیقت وارث های ناخواسته اختلالات ژنتیکی در نسل های قبل از خود هستند. در گذشته قطعا کودکانی با این اختلال در بسیاری از خانواده ها به دنیا آمده اند اما به خاطر نبود آگاهی و دانش کافی اقدامی برای درمان آن ها صورت نگرفته است. اما امروزه با تغییر سبک زندگی و البته بالا رفتن سطح آگاهی و شناخت والدین این کودکان به راحتی شناسایی و درمان خواهند شد.

واژه بیش فعال به چه معنا است؟

بیش فعال بودن نوعی اختلال است که گاهی به آن ADHD هم گفته می شود. این مشکل در میان کودکان شیوع نسبتا بالایی دارد به طوری که هشت تا ده درصد کودکان با آن درگیر خواهند بود. اما اگر بخواهیم از لحاظ علمی آن را تعریف کنیم باید گفت که در جلوی مغز انسان هورمونی به نام دفامین یا آدرنالین ترشح می شود.

اگر این هورمون بنا به هر دلیلی کم تر از حد معمول ترشح شود باعث به وجود آمدن یک سری ناراحتی و اختلال در رفتار کودکان خواهد شد که در اصطلاح به آن عارضه ADHD می گویند