مرکز استعدادیابی بزرگسالان در تهران
17
دسامبر

مرکز استعدادیابی بزرگسالان در تهران

Rate this post

استعداد یابی در نوجوانان و بزرگسالان

مرکز استعدادیابی بزرگسالان در تهران مرکز تست هوش بزرگسالان تهران یکی از مهمترین دغدغه های فکری نوجوانان و جوانان است. دوره ی نوجوانی یکی از مهم ترین دوره های زندگی هر فرد می باشد که بسیاری از ابعاد مهم شخصیت و زندگی در این زمان پایه گذاری می شوند. فرد کم کم از دوران کودکی پا را فراتر گذاشته و قدم به دنیایی می گذارد که با مسائل جدید و جدی تری روبه رو می شود.

مرکز استعدادیابی بزرگسالان

او کم کم به انتخاب های مهم و تاثیرگذار زندگی اش می رسد و باید تصمیم هایی بگیرد که آینده ی او در بزرگسالی را تحت تاثیر قرار می دهند. درواقع انتخاب هایی که نوجوان در این دوره انجام می دهد متاثر از عوامل مختلفی است که یکی از این عوامل استعداد او می باشد،به خصوص این که در این دوران نوجوانان رشته ی تحصیلی خود در دبیرستان را انتخاب می کنند و پیدا کردن استعداد آن ها می توانند به انتخاب صحیح تر منجر شود.

خیلی از نوجوانان در پیدا کردن استعداد خود سردرگم هستند و بیان می کنند که نمی دانند در چه کاری استعداد دارند و به نوعی همه ی کارها را در یک سطح انجام می دهند.ابزارهای کمک کننده ای مثل آزمون های شخصیت، آزمون های هوش،آزمون های استعداد سنجی و … وجود دارند که به فرد کمک می کند تا استعداد خود را پیدا کند.

آزمون های هوش و استعداد مجموعه آزمون هایی هستند که در سنجش هوش افراد کمک می کنند.اینها انواع مختلفی دارند و مراکزمرتبط در این زمینه آن ها را برای فرد اجرا می کنند.هم چنین آزمون های شخصیت نیز در شناخت ویژگی های شخصیتی تان به نوجوانان کمک می کنند.

آزمون‌های مرکز استعدادیابی بزرگسالان در تهران

آزمون هالند

هالند نام روانشناسی است که معتقد بود برای اینکه یک نفر بهترین بهره‌وری را در محیط کار داشته باشد باید شرایط کاری و ویژگی‌های شخصیتی او با یکدیگر تناسب داشته باشند. برای مثال شخصیت‌های درون‌گرا معمولاً می‌خواهند کارهایش را به‌تنهایی انجام دهد. بر اساس همین دیدگاه آزمونی به نام استعدادیابی هالند ساخته شد که برای استعدادیابی 12سال به بالا مورداستفاده قرار می‌گیرد و در انتخاب شغل یا رشته تحصیلی بسیار رایج است.مرکز استعدادیابی بزرگسالان در تهران .

آزمون اوکانر

جان اوکانر معتقد بود همه ما با مجموعه‌ای از استعدادها به دنیا می‌آییم. کار کردن یا تحصیل در زمینه‌هایی که با استعدادهایمان هماهنگی دارد باعث می‌شود احساس رضایت و آرامش داشته باشیم و کار کردن در شرایطی که استعدادهایمان را نادیده می‌گیرد، باعث می‌شود به‌تدریج دچار احساس پوچی شویم. به همین خاطر او آزمونی را طراحی کرد که 12 استعداد مختلف ازجمله کار با انگشتان دست، ایده پردازی و استعداد محاسباتی را موردبررسی قرار می‌دهد. مرکز استعدادیابی بزرگسالان در تهران .

آزمون گاردنر (هوش‌های هشت‌گانه)

نظریه هوارد گاردنر راجع به استعداد تا حد زیادی شبیه به دیدگاه اوکانر است. ازنظر گاردنر همه ما به‌صورت فطری با هشت توانایی یا هوش به دنیا می‌آییم و بر اساس مسائلی مانند ژنتیک، شرایط زندگی و تربیت والدین بعضی از این توانایی‌ها بیشتر رشد می‌کنند. از آزمون گاردنر بیشتر برای استعدادیابی کودکان استفاده می‌شود اما این تست را می‌توان در هر سنی انجام داد. ازجمله انواع هوش‌های گاردنر می‌توان به هوش درون فردی، برون فردی، هنری و همین‌طور بدنی اشاره کرد. مرکز استعدادیابی بزرگسالان در تهران.

مرکز تست هوش بزرگسالان تهران مزایای تست هوش دربزرگسالان هم همانند کودکان اعمال می شود. برای بسیاری از بزرگسالان که در زمان کودکی مشکلات یادگیری داشته اند، مدرسه رفتن تجربه ای سخت و دشواربوده است. با انجام ارزیابی شناختی می توان اطلاعاتی کسب کرد که با استفاده ازاین اطلاعات به فرد بزرگسال کمک شود تا تجربیات ناخوشایند دوران کودکی خود را نشان دهد.
مشخصات شناختی نقاط قوت فرد را که برای عملکرد خلاقانه و مثبت آینده او موثراست، آشکارخواهد کرد.

تست هوش در چند حوزه می‌تواند انجام پذیرد:

  • توانایی شناخت حجم ها: توانایی اینکه فرد بتواند اشکال را با مهارت دست‌کاری کند و حجم آنها را درک کند.
  • حل مسائل ریاضیات: توانایی حل مسائل و استفاده از منطق.
  • قدرت بیان: توانایی تکمیل جملات و به یاد داشتن کلمات، زمانی که لغات حذف شده‌اند.
  • بالای حافظه: توانایی به یاد سپردن اشکال و اجسامی که قبلا دیده و یا شنیده شده است.

سئوالات در هر کدام از این حوزه‌ها می‌تواند توانایی فرد مرکز تست هوش بزرگسالان تهران را در یک رشته مشخص کند اما برخی از روانشناسان معتقدند که این حوزه‌ها می‌تواند توانایی کلی هوش و حافظه راتعیین کند.

برخی از افراد در بعضی از این حوزه‌ها بهتر پاسخگو هستند و در بعضی دیگر کمتر فعالند. اما محققان معتقدند که افرادی که در یکی از این روشهای نمره بالایی کسب کنند در دیگر حوزه‌ها نیز بسیار خوب هستند و اگر در دیگر حوزه‌ها ضعیف عمل کنند در دیگر پاسخها هم ضعیف خواهند بود.

بر اساس این تئوری محققان معتقدند که تست‌های هوش یا همان تستهای آی کیو می‌تواند توانایی هوش هر فردی را تعیین کند.

خلاصه ای که قبل از مراجعه به مرکز تست هوش باید بخوانید!

همانطور که می بینید، مرکز تست هوش بزرگسالان تهران در واقع تعدادی معیار خوب برای توانایی شناختی وجود دارد، و هر کدام مزایا و معایبی دارند. با این حال، آزمون‌ها شباهت‌های بیشتری دارند تا تفاوت‌ها، و اکثر کودکان نمرات مشابهی را در آزمون‌ها کسب می‌کنند. هر کسی که فرزند شما را معاینه می‌کند، باید در انتخاب آزمایش‌های صحیح برای او فکر کند، همان‌طور که یک پزشک داروی مناسب را برای درمان علائم خاص انتخاب می‌کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که نمره در آزمون IQ همان امتیاز است. این معیاری برای پتانسیل نهایی یک فرد نیست، و همچنین ویژگی هایی مانند پشتکار، خلاقیت، هوش هیجانی و سایر مهارت هایی را که در نهایت برای موفقیت آینده یک فرد مهم هستند، اندازه گیری نمی کند.

تست هوش وکسلر

این آزمون توسط وکسلر آمریکایی و برای سنجش میزان ناتوانی های یادگیری طراحی و تدوین شد. علاوه بر آن این آزمون برای سنجش میزان افت تحصیلی دانش آموزان نیز به کار می رود.

تست هوش وکسلر کودکان

تست هوش وکسلر کودکان مرکز تست هوش بزرگسالان تهران امتیازات زیر را ارائه می کند:

  • یک امتیاز ترکیبی که بهره هوشی کامل کودک را نشان می دهد
  • نمرات شاخص های اولیه می توانند عملکرد ادراکی ذهن کودک را در زمینه های زیر ارائه کنند:
    • فهم زبانی
    •  دیداری (سه بعدی)
    • سهولت استدلال
    •   عملکرد حافظه
    •  سرعت پردازش ذهنی
  • امتیازات شاخص فرعی نیز می توانند در زمینه های زیر اطلاعات واضحی به ما بدهند:
    • استدلال کمّی
    • عملکرد
    • حافظه شنیداری
    •  غیر کلامی
    •   قابلیت های عمومی
    •   ادراکی
    • مهارتی

تست ای کیو نوجوان

یکی از موارد مهم در انتخاب رشته و رقم زدن یک موفقیت تحصیلی و شغلی خودشناسی است. سنین نوجوانی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین دوران زندگی هر شخص می‌باشد. لذا در این دوره شناخت علایق، استعداد‌ها و ضریب‌هوشی می‌تواند کمک بسیاری به انتخاب بهتر مسیر زندگی نماید.

تست آی کیو دانشگاه کمبریج

تست عصب روانشناختی سومی که توصیه می شود مرکز تست هوش بزرگسالان تهران:  تست حافظه کمبریج (CANTAB)

حافظه به توانایی ما در ذخیره سازی اطلاعات، در بلند مدت و کوتاه مدت اشاره دارد. آزمون حافظه CANTAB که توسط دانشگاه کمبریج ارائه و توسعه یافته است؛ آزمونی معتبر جهت بررسی حافظه می باشد، که در مرکز ندای امید مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: