فاویکن کلینیک روانشناسی ندای امید،مرکز مشاوره زوجین در تهران
01
اکتبر

مشاوره خانواده در لاهیجان

مشاوره خانواده در لاهیجان

کلینیک ندای امید بهترین مرکز مشاوره خانواده در لاهیجان می باشد. ارائه خدمات با بهترین کلینیک روانشناسی در لاهیجان .

سیستم خانواده از مهم ترین سیستم های جامعه می باشد که بر اساس ازدواج دو جنس مخالف با یکدیگر تشکیل می شود و حفظ و تداوم آن از اهمیت ویژه ای بر خوردار است . همان طور که گفته شد خانواده عنوان واحد اجتماعی می باشد و خانواده کانون رشد و تکامل ، التیام و شفا دهندگی و تغییر و تحول آسیب ها و عوارض است که هم بستری برای شکوفایی هم فرو پاشی در روابط اعضایش می باشد . اهمیت خانواده سالم در این جا است که با توجه به توانمندی هایشان در مورد مسائل مشترک تصمیم بگیرند. مشاور خانواده در مراکز مشاوره خانواده معمولا مشکلات افراد را در بطن محیط ، خصوصا در محیط خانواده مورد بررسی قرار می دهد و گاهی اوقات در مشاوره خانواده افراد به صورت گروهی تحت درمان قرار می گیرند زیرا که بهبود روابط بین فردی در خانواده بسیار با اهمیت است.

بهترین مرکز مشاوره خانواده در تهران با رویکرد رفع مشکلات خانوادگی
کلینیک و مرکز مشاوره خانواده در لاهیجان

بهترین مشاوره خانواده در لاهیجان

مشاوره خانواده زمانی بهترین عملکرد خود را دارد که مشکلات خانواده را به درستی حل و فصل کند. خانواده درمانی در موارد مختلفی بسیار اثربخش گزارش شده است. اعضاء خانواده در یک محیط امن و کنترل شده به حل مشکلات خود می پردازند. بهترین مشاور خانواده در لاهیجان مزایای زیر را برای خانواده ها به همراه دارد:

  • فهم بهتر از مرزبندی های سالم و الگوهای رفتاری سازگار و انگیزه بخش
  • تعامل در محدوده خانواده و بافت های گسترده تر
  • آگاهی از شیوه های حل مسئله مشکل دار و تغییر دادن آنها
  • افزایش فهم و بینش نسبت به منبع تعارض و کارکرد آن
  • افزایش حمایت اعضاء از یکدیگر برای عبور از بحران ها
  • آگاهی از تاثیر پویایی ها و نقش احساسات در خانواده
  • افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس اعضاء
  • ایجاد پیوند انسانی قوی بین اعضاء خانواده

مرکز مشاوره خانواده

در جوامع امروزی خانواده از اهمیت بالایی برخوردر است. علاوه بر این چالش های زندگی شهری استرس بیشتری بر خانواده ها وارد خواهد کرد. بنابراین مراکز مشاوره خانواده در لاهیجان تبدیل به پایگاهی برای حل مشکلات خانواده ها شده اند.

مرکز مشاوره خانواده از الگوهای رایج و تعادل بخش در خانواده پشتیبانی و آنها را تقویت می کند. حضور در مراکز مشاوره از نظم و اصول بهینه ای پیروی می کند. به این صورت که برای زمان مراجعین ارزش و برنامه ریزی مشخصی دارد.

چرا مشاوره خانواده

مشاوره خانواده می تواند به شما در بهبود روابط با همسر، فرزندان یا سایر اعضای خانواده کمک کند. شما ممکن است به مسائل خاصی مانند مشکلات زناشویی یا تعاملی، درگیری بین والدین و فرزندان، یا تأثیر سوء مصرف مواد یا یک بیماری روانی بر کل خانواده بپردازید.

خانواده شما ممکن است خانواده درمانی را همراه با انواع دیگر روان درمانی ها دنبال کند، به خصوص اگر یکی از شما مشکل جدی داشته باشد. در این شرایط است که یک مشاور ماهر که به سایر رویکردهای روانشناسی تسلط دارد، مفید واقع می شود.

خانواده درمانی می تواند در هر موقعیت خانوادگی که باعث استرس، غم، عصبانیت یا درگیری شود، مفید باشد. این می تواند به شما و اعضای خانواده شما کمک کند تا یکدیگر را بهتر درک کنید و مهارت های مقابله ای را بیاموزید تا شما را به هم نزدیکتر کند.

Rate this post