دکتر زهرا خلوصی
25
جولای

مشاوره و روانشناسی آنلاین | روانشناس در شمال و غرب تهران

مشاوره و روانشناسی آنلاین با بهترین اساتید

کلینیک مشاوره در شمال تهرانهر فردی در زندگی شخصی خود ممکن است به مشاوره و روانشناسی آنلاین احتیاج پیدا کند. امروزه مراجعه به مشاورین و روانشناسان برای حل مشکلات زندگی بسیار مرسوم شده است. زیرا روانشناسان متخصص هایی هستند که می توانند به بهترین شیوه مشکلات افراد را شناسایی کنند. سپس راه حل کارسازی برای رفع آن به مراجعه کننده پیشنهاد کنند.

در گذشته جلسات روانشناسی تنها به صورت حضوری و در کلینیک روانشناسی برگزار می شدند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بیشتر شدن ارتباطات، افراد تمایل زیادی به دریافت مشاوره آنلاین دارند. مشاوره و غیرحضوری می تواند در بسیاری از مواقع بسیار مفید واقع شود. در ادامه بیشتر به موضوع روانشناسی به روش آنلاین می پردازیم.

مشاوره آنلاین چیست؟

امروزه با زیاد شدن مشغله های کاری و پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از افراد مشاوره و روانشناسی آنلاین را به حضور در مطب متخصص ترجیح می دهند. زیرا روشن کردن لپ تاپ یا گوشی و برقراری ارتباط بسیار آسان تر از رفتن به مطب یک دکتر و پیمودن راه طولانی است. مشاوره آنلاین، یک نوع مشاوره است که از راه دور انجام می شود.

در این نوع روانشناسی، حضور فیزیکی افراد در مطب متخصص هیچ گونه لزومی ندارد. تنها کافیست از طریق یک وسیله ارتباطی مانند کامپیوتر، گوشی، لپ تاپ یا تبلت با روانشناس مربوطه ارتباط برقرار نماید و روند درمان خویش را طی کند.

امروزه این نوع مشاوره در میان مردم بسیار پرطرفدار شده است. زیرا این نوع مشاوره نسبت به مشاوره حضوری مزایای زیادی دارد که باعث ارجحیت این روش بر روش قدیمی شده است. البته این موضوع باعث نمی شود که از ارزش و اهمیت روانشناسی حضوری کاسته شود.

هزینه مشاوره و روانشناسی آنلاین

مزایای مشاوره و روانشناسی آنلاین

مشاوره آنلاین و روانشناسی دارای مزایایی هستند که همین مزایا باعث محبوب شدن این نوع مشاوره شده اند. مزایای روانشناسی به روش آنلاین به گونه ای هستند که می توانند هم از نظر مالی و هم از نظر زمانی برای مراجعه کننده مقرون به صرفه باشند. در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای مشاوره غیرحضوری خواهم پرداخت.

از طریق مشاوره غیر حضوری می توانید با بهترین مشاوره خانواده و ازدواج در ارتباط باشید. بسیاری از افرادی که در شهرستان ها و مناطق دور سکونت دارند به راحتی به روانشناسان خوب و باتجربه دسترسی ندارند.

برای این کار مجبورند به مرکز استان خود و یا پایتخت مراجعه کنند. روانشناسی به روش آنلاین این امکان را برای همه افراد فراهم کرده است که بتوانند بدون دغدغه با بهترین روانشناسان کشور در ارتباط باشند.

روانشناسی به صورت آنلاین نسبت به روش های دیگر هزینه کمتری دارد. زیرا در این روش مراجعه کننده تنها هزینه جلسات را می پردازد و متحمل هزینه های رفت و آمد نخواهد بود.

افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند و امکان دسترسی به روانشناس هم زبان خود ندارند می توانند با استفاده از روش آنلاین این کار را انجام دهند. امروزه بسیاری از مراجعه کنندگان متخصصین روانشناسی افرادی هستند که در کشور های دیگری سکونت دارند. وقت طلاست و هدر دادن آن باعث عقب ماندن از کار و زندگی می شود. در مشاوره به صورت آنلاین وقت مراجعین ارزش بالایی دارد و از هدر رفتن آن ممانعت می شود.

دیگر مزایای روانشناسی آنلاین

از دیگر مزایای مشاوره به صورت آنلاین، ناشناس ماندن فرد است. برخی از افراد بنا به دلایلی که دوست ندارند که هویت آن ها فاش شود. هر چند دکترهای متخصص روانشناس همانند پزشک های دیگر محرم اسرار بیماران خود می باشند. اما با این وجود برخی افراد تمایل دارند به صورت ناشناس باقی بمانند. روانشناسی آنلاین و غیرحضوری می تواند برای این افراد بسیار مناسب باشد.

هم مشاور و هم مراجعه کننده می توانند به راحتی از این روش استفاده نمایند. گاهی مواقع افراد لازم است در محل کار خود بمانند و ممکن است نتوانند به مشاوره حضوری بروند. در این مواقع مشاوره به صورت آنلاین بسیار کارساز خواهد بود. در این جا وقت شما دست خودتان است. می توانید بهترین زمان را برای مشاوره خود انتخاب کنید.

از مزایای دیگر روانشناسی به روش آنلاین چشم در چشم نشدن با روانشناس است. گاهی اوقات فرد ممکن است مشکلی داشته باشد که از بازگو کردن آن خجالت بکشد و شرم کند. در مشاوره به صورت آنلاین افراد می توانند بسیار رک و راحت حرف بزنند.

مهم ترین مزیت این روش آن است که می توانید آن را به صورت اضطراری نیز دریافت نمایید. مثلا اگر مراجعه کننده در شرایطی قرار گرفته باشد که فورا به مشاور خود احتیاج پیدا کند، می تواند از طریق آنلاین این کار را انجام دهد.

مشاوره و روانشناسی آنلاین در شمال تهران

نکونام یاسمین

برخی از افراد مشاوره روانشناسی آنلاین و برخی دیگر روانشناسی حضوری را ترجیح می دهند. این مسئله کاملا بستگی به شرایط افراد دارد. ما نمی توانیم بگوییم که مشاوره آنلاین برای همه ی افراد مناسب است و یا مشاوره حضوری برای همه مناسب است.

زیرا هر کس صلاح خودش را بهتر می داند و موقعیت همه افراد مانند هم نیست. به همین دلیل بهتر است از پیچاندن یک نسخه برای همه پرهیز کنیم. مشاوره به صورت آنلاین برای افرادی که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم بسیار مناسب خواهد بود.

افرادی که به دلایل شخصی دوست ندارند هویت آن ها توسط روانشناس شناخته شود. اکثر افراد مشهور دوست ندارند موضوعات شخصی آن ها را کسی بداند. به همین دلیل روش آنلاین برای آن ها مناسب خواهد بود.

کسانی که مشکلات فیزیکی و جسمی دارند می توانند به راحتی از روش آنلاین استفاده نمایند. زیرا جا به جایی برای این افراد می تواند تا حدودی سخت و طاقت فرسا باشد.

افرادی که در محل زندگی خود به متخصص روانشناس حرفه ای دسترسی ندارند می توانند به راحتی از روانشناسی آنلاین استفاده کنند.

افرادی که به شدت خجالتی هستند و افراد دارای اضطراب اجتماعی بهتر است از روانشناسی آنلاین استفاده کنند. زیرا در این روش فرد نیازی نیست مستقیم و به صورت حضوری با کسی حرف بزند. کسانی که دچار اضطراب اجتماعی هستند هنگامی که با فرد غریبه ای مواجه می شوند نمی توانند با او ارتباط برقرار کنند. جلسات غیرحضوری در اوایل دوره درمان می تواند تاثیرگذار باشد.

دلایل رایج انتخاب مشاوره آنلاین توسط مردم

دلیل انتخاب مشاوره آنلاین توسط مردم به دلیل دارا بودن این روش از مزایای خاص می باشد. امروزه مردم زندگی پر مشغله ای دارند و نمی توانند تمام وقت خود را در یک روز صرف مراجعه به روانشناس کنند.

زیرا هم مشاغل کاری و هم مشاغل شخصی مانع از این کار می شوند. همچنی شهر های امروزی همگی دارای ترافیک حوصله سر بر هستند که حداقل 2 ساعت از وقت افراد در ترافیک هدر می شود. به همین دلیل مردم به این نتیجه رسیده اند که بهتر است از روش آنلاین به جای حضوری استفاده کنند.

این گونه هم هزینه تمام شده آن ها کمتر است و هم وقت گرانبهای آن ها هدر نمی رود. کارشناسان و متخصصان ثابت کرده اند که روش آنلاین می تواند به اندازه مشاوره حضوری کارساز باشد. حتی در مواقعی ممکن است روانشناسی آنلاین تاثیر بیشتری بر روی بیمار داشته باشد. همچنین این روانشناسی آنلاین نسبت به روانشناسی حضوری مزایای فراوانی دارد که در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

مزایای مشاوره و روانشناسی آنلاین نسبت به مشاوره حضوری

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، روانشناسی آنلاین نسبت به روانشناسی حضوری مزایای زیادی دارد. به همین دلیل مردم امروزه گرایش بیشتری به مشاوره آنلاین دارند. اما این نکته را فراموش نکنید که این مزایای به این معنی نیستند که روانشناسی آنلاین نسبت به روانشناسی حضوری بسیار بهتر است. بلکه هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خودشان را دارند. هر کدام از این روش ها برای بیمار خاصی کاربرد دارند.

هزینه این مشاوره بسیار کمتر از مشاوره حضوری است. زیرا در مشاوره حضوری فرد باید هزینه های مربوط به حمل و نقل را نیز بپردازد. اما در روانشناسی آنلاین این گونه نیست.

در روش روانشناسی آنلاین وقت مراجعه کننده کمتر گرفته می شود. زیرا وقت مراجعه کننده در مشاوره حضوری بسیار گرفته می شود. از ماندن در ترافیک شهر های بزرگ گرفته تا معطل شدن در مطب دکتر متخصص. همه ی این کارها وقت مراجعه کننده را به اندازه کافی می گیرند و او را کلافه می کنند. اما در مشاوره آنلاین تنها کافی ست از طریق لپ تاپ یا گوشی ارتباط خود را برقرار کنید.

در مشاوره غیرحضوری فرد مراجعه کننده می تواند ناشناس بماند. اما در روانشناسی حضوری این امکان وجود ندارد.

در دوران اپیدمی کرونا که امکان دریافت مشاوره حضوری وجود نداشت، این نوع مشاوره نقش مهمی ایفا کرد. زیرا در روانشناسی آنلاین امکان مریض شدن افراد وجود نخواهد داشت.

برای چه مشکلاتی می توان از مشاوره و روانشناسی آنلاین استفاده کرد

مشکلاتی که می توان برای رفع آن ها از مشاوره آنلاین استفاده کرد متفاوت می باشند. این مشکلات هم شامل مشکلات شخصی و هم مشکلات خانوادگی و زناشویی می باشند. طیف وسیعی از مشکلات را می توان با روانشناسی آنلاین برطرف کرد.

تنها کافی ست که هم مشاور و هم مراجع در کار خود جدی باشند و تمام تلاش خود را برای حل مشکل به کار گیرند. بیشترین مشکلاتی که با روش آنلاین قابل حل می باشند.

برخی از این مشکلات عبارتند از: افسردگی، اختلال پانیک، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال اضطراب تعمیم یافته، استرس و اضطراب. همچنین مشکلات زناشویی، مشکلات خانوادگی و مشکلات مربوط به کودکان و نوجوانان که توسط مشاوره کودک و نوجوان را می توان به آسانی با مشاوره روانشناسی آنلاین حل کرد.

افسردگی

افسردگی یکی از مشکلات روحی می باشد که بسیاری از افراد در طول زندگی خود حداقل یک بار آن را تجربه می کنند. افسردگی در افرادی که یکی از عزیزان خود را از دست داده اند و یا مادرانی که به تازگی بچه دار شدند به وفور دیده می شود. متاسفانه بسیاری از افراد افسردگی را با ناراحتی های عادی اشتباه می گیرند.

در حالی که اگر افسردگی درمان نشود می تواند عمیق و جدی شود. میزان افسردگی در افراد مختلف متفاوت است. کسانی که افسردگی حاد دارند ممکن است دست به خودکشی نیز بزنند. مشاوره آنلاین برای کسانی که به افسردگی وخیم مبتلا نشده اند می تواند بسیار مفید واقع شود. درمان افسردگی حاد تنها با مشاوره حضوری قابل درمان می باشد.

اختلال های مربوط به اضطراب اجتماعی

افرادی که به اختلال اضطراب اجتماعی مبتلا هستند در برقراری ارتباط با افراد مشکل دارند. به همین دلیل بهترین روش درمانی برای شروع درمان این افراد مشاوره آنلاین و روانشناسی آنلاین است. پس از گذراندن چند جلسه مشاوره به صورت آنلاین و بهتر شدن وضعیت مراجع، می توان از روانشناسی حضوری نیز بهر برد.

از چه روش هایی می توانیم مشاوره آنلاین دریافت کنیم؟

مشاوره آنلاین از طریق روش های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارا می باشند. روش های انجام روانشناسی متنوع می باشند و افراد می توانند با توجه به شرایط خود، بهترین روش را برای برقراری ارتباط با مشاور متخصص انتخاب نمایند. در ادامه به برخی از رایج ترین روش های دریافت مشاوره خواهیم پرداخت.

مشاوره آنلاین از طریق چت آنلاین

روانشناسی به صورت آنلاین می تواند از طریق چت نوشتاری صورت گیرد. در این روش هم مشاور و هم مراجع به صورت آنلاین با هم چت می کنند و به حل مشکلات مربوطه می پردازند. این روش نسبت به روش های دیگر از بازدهی کمتری برخوردار می باشد.

زیرا اگر سرعت تایپ طرفین خوب نباشد مشاوره نمی تواند سرعت عمل کافی داشته باشد. همچنین در مشاوره نحوه حرف زدن و ادای کلمات توسط مراجع برای مشاور بسیار مهم می باشد. اما در چت نوشتاری مشاور نمی تواند لحن حرف زدن مراجعه کننده را تشخیص دهد. یکی از مزیت های این روش آن است که هویت شخص همچنان ناشناس باقی می ماند.

مشاوره غیرحضوری از طریق چت آفلاین

چت آفلاین میتواند هم از طریق چت نوشتاری و هم از طریق ایمیل انجام گیرد. در گذشته استفاده از ایمیل برای دریافت مشاوره بسیار رایج بود. در چت آفلاین مراجع مشکل و شرایط خود را برای مشاور ارسال می کند. مشاور نیز در مدت زمان خاصی پاسخگوی مشکل مراجعه کننده خواهد بود.

روانشناسی به روش آنلاین از طریق تماس تصویری و صوتی

مشاوره به صورت آنلاین از طریق تماس صوتی و تصویری از رایج ترین روش های امروزی برای برگزاری جلسه روانشناسی می باشد. در این روش سرعت جلسه بسیار خوب می باشد و میزان بازدهی آن نیز بالا است. مشاوره از طریق تماس تصویری بهترین نوع روانشناسی به صورت آنلاین می باشد. زیرا دکتر متخصص قادر به دیدن واکنش ها و زبان بدن بیمار است و می تواند بهتر با او ارتباط برقرار کند.

مشاوره و روانشناسی تلفنی

مشاوره آنلاین از طریق تلفن و تماس صوتی جز رایج ترین روش های دریافت مشاوره به صورت غیرحضوری می باشد. این روش هم بسیار کم هزینه و هم بسیار سریع می باشد. مشاور می تواند به صورت مستقیم با بیمار خود حرف بزند و مشکلات او را حل کند. مراکز روانشناسی زیادی مشاوره تلفنی را در اختیار بیماران خود قرار می دهند. مشاوره از طریق تلفن از امن ترین و پربازده ترین روش های روانشناسی غیرحضوری است.

انواع روش های درمانی آنلاین

بسیاری از روش های درمانی که در مشاوره حضوری به کار می روند، در مشاوره آنلاین قابل استفاده نمی باشند. زیرا در روش آنلاین دکتر متخصص به صورت حضوری و نزدیک با بیمار ارتباط ندارد. در نتیجه دکتر نمی تواند بسیاری از تکنیک های موثر را در طول مشاوره به کار گیرد. روش درمانی که مشاور برای حل مشکل مراجعه کننده به کار می گیرد کاملا بستگی به مهارت مشاور، نوع مشکل و مراجعه کننده دارد.

برخی از مشکلات هستند که مشاور نیم تواند برای حل آن ها از راه حل مشکلات دیگر استفاده کند. مثلا روش درمان افسردگی با روش درمان اختلال اضطراب اجتماعی بسیار متفاوت می باشد. همچنین شخصیت مراجعه کننده های مختلف با هم متفاوت می باشد و ممکن است یک روش برای همه افراد جواب ندهد.

مشاورینی که تجربه و دانش فراوانی دارند از تکنیک های مختلفی برای حل مشکلات مراجعه کننده های خود استفاده می کنند. البته این روش ها در مشاوره به روش آنلاین مقداری محدود تر می شوند.

درمان فرد محور

درمان فرد محور یا بیمار محور که مختصرا به آن PCT نیز گفته می شود برای افرادی که دچار مشکلاتی از قبیل استرس و اضطراب زیاد و افسردگی هستند بسیار مناسب می باشد. در این روش این گونه گمان می شود که فرد مراجعه کننده نقش اصلی را در زندگی خود ایفا می کند.

درمان روان پویشی

در روش درمان پویشی (CBT) حتما باید دکتر متخصص یا مشاور بتواند مراجعه کننده را مشاهده نماید تا بتواند به بهترین شکل با او ارتباط برقرار کند. زیرا پایه و اساس درمان روان پویشی، ارتباط درمانی می باشد. به همین دلیل ارتباط مشاور و مراجعه کننده بسیار مهم می باشد.

درمان شناختی- رفتاری

این روش یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های درمانی می باشد که برای بسیاری از اختلالات روانی و رفتاری به کار می رود. در این روش تمرکز بر حذف اختلال ها و احساس های منفی است. با حذف اختلالات و رفتار های منفی، رفتار فرد بهتر می شود و باعث تسکین او می شود.

روانشناس آنلاین خانواده و ازدواج

بسیاری از خانواده ها و زوجین در طول زندگی خود به مشکلات متعددی بر می خورند. مشاوره آنلاین و روانشناسی می تواند بسیاری از مشکلات خانوادگی و زناشویی افراد را حل کند. همچنین افرادی که قصد ازدواج دارند می توانند برای دریافت راهنمایی های لازم جهت داشتن یک زندگی بهتر و پر از آرامش مشاوره دریافت کنند.

برای تاثیر گذاری بیشتر این نوع مشاوره ها بهتر است همه ی افرادی که در مشکل مربوطه نقش دارند مشاوره لازم دریافت کنند. مثلا زوجینی که مشکلات زناشویی دارند باید هم به صورت تکی و هم به صورت دو نفره مورد مشاوره قرار بگیرند. مشکلات خانوادگی در صورت حل نشدن می توانند بسیار بزرگ تر و عمیق تر شوند. در نتیجه برای حل مشکلات خانوادگی خود تاخیر نکنید.

روانشناسی آنلاین کودک و نوجوان

کودکان و نوجوانان می توانند به معضلاتی برای خانواده تبدیل شوند. اختلالات مربوط به کودکان و نوجوانان بسیار متفاوت و گسترده می باشند. Counseling and psychology online می تواند مشکلات ابتدایی مربوط به این کودکان و نوجوانان را حل نماید. برای حل مشکلات کودکان و نوجوانان باید به روانشناس های مخصوص کودکان و نوجوانان مراجعه کنید.

زیرا کودکان و نوجوانان دارای رفتار ها و روحیات بسیار پیچیده ای نسب به بزرگسالان هستند. شناخت آن ها گاهی می تواند آنقدر سخت باشد که حتی والدین شان نتوانند آن ها را درک کنند. روانشناسان و مشاورین حوزه کودک و نوجوان به خوبی با روحیات آن ها آشنایی دارند و راه حل های مفید را برای حل مشکلات ارائه خواهند داد.

مشاوره ازدواج غرب تهران مشاوره و روانشناسی آنلاین،مشاوره و روانشناسی آنلاین | روانشناس در شمال و غرب تهران

هزینه مشاوره و روانشناسی آنلاین

همانطور که در متن اشاره کردیم هزینه تمام شده مشاوره آنلاین از مشاوره حضوری بسیار کمتر خواهد بود. زیرا در مشاوره به صورت آنلاین افراد تنها دستمزد مشاور را پرداخت می کنند. اما در مشاور حضوری هزینه های مربوط به رفت و آمد نیز شامل مراجعین خواهد شد. همچنین دستمزد مشاورین به صورت آنلاین بسیار کمتر از روش حضوری می باشد.

کلینیک مشاوره در شمال تهران

خوشبختانه کشور ما روانشناس های ماهر و باتجربه ای دارد که افراد می توانند برای جلسات روانشناسی آنلاین به آن ها مراجعه نمایند. همچنین این پزشکان در سراسر شهر تهران و در کلینیک ها و مطب های خود مشغول به کار هستند.

در شمال تهران نیز بهترین و متخصص ترین روانشناس ها حضور دارند که می تواند از دانش آن ها جهت رفع مشکلات خود استفاده نمایید.

امروزه با افزایش مشکلات و مشغله های زندگی، کلینیک های مشاوره آنلاین زیادی در سراسر تهران به وجود آمده اند. شمال تهران دارای بهترین کلینیک های روانشناسی در کل ایران می باشد. نام آور ترین روانشناسان ایران در شمال تهران دارای کلینیک هستند.

مراکز مشاوره و روانشناسی آنلاین در سراسر تهران آماده ارائه مشاوره مفید به مراجعه کنندگان هستند. در شمال تهران نیز کلینیک های روانشناسی زیادی تاسیس شده اند. این کلینیک ها بهترین مشاورین و دکترهای روانشناسی را در اختیار دارند. با تماس با این موسسه ها و کلینیک ها می توانید با بهترین دکتر ها مشاوره آنلاین داشته باشید.

5/5 - (6 امتیاز)