تست شخصیت شناسی در تهران
05
دسامبر

تست شخصیت در تهران

تست شخصیت در تهران یا کاراکتر ، معمولاً به اختصار شناخت شخصیت نوری یا OCR کوتاه شده ، شناخته شده است  و در دنیا به تست شخصیت شناسی به OCR  شهرت دارد .در ابتدا برای داشتن یک تست شخصیت شناسی موفق باید بدانیم شخصیت چیست ، اهمیت دانستن نوع شخصیت ما چرا اهمیت دارد  تست شخصیت شناسی چه کمکی به ما می کند ؟

شخصیت : آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مردم کارهایی را که انجام می دهند که برخی دیگر انجام نمی دهند؟ و چرا مردم راه ها و مسیرهای متفاوتی را برای زندگی پیش روی خود قرار می دهند ؟ آیا در درک کردن برخی از اطرافیان خود مشکل دارید و حس می کنید در دنیای متفاوت سیر می کنید ؟ همه ما متفاوت هستیم و این تفاوت در شخصیت های ما همان چیزی است که دنیای ما را به مکانی جالب تبدیل می کند .

این تفاوت ها به پیشرفت ما کمک می کند ، هر نوع شخصیت متفاوت ، در توسعه جمعی ما نقش دارد . می توانید تصور کنید اگر همه ما یکسان بودیم ؟ما به دلیل تمایلات و ترسهای فردی خود ، متفاوت از یکدیگر واکنش نشان می دهیم . ما از آنها انگیزه می گیریم و افکار و کارهای ما حول این انگیزه ها می چرخد ​​، که در شخصیت ما شکل می گیرد.

تست mbti

تست MBTI، یک پرسش‌نامه روان‌سنجی فردی است که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویت‌های افراد طراحی شده است. این تست توسط ایزابل مایرز (Isabel Myers) و مادرش کاترین بریگز (Katherine Briggs) و بر اساس کارشان بر روی تئوری کارل یونگ (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده است.

امروزه، تست MBTI به‌عنوان یکی از از پرکاربردترین ابزارهای روان‌شناسی در دنیا شناخته می‌شود.

اهمیت تست ام بی تی آی MBTI

به جرات می توان گفت تست تایپ شخصیتی و استفاده از آن سریع ترین راه برای شناخت خود می باشد. البته شاید این آزمون کامل ترین راه نباشد اما به سادگی می تواند اطلاعات خوبی به شما بدهد:

  • تست MBTI سریع و راحت انجام می شود.
  • به نسبت زمان صرف شده اطلاعات قابل توجهی به شما می دهد.
  • شما را با نقاط ضعف و قوتتان آشنا می کند.
  • به تنظیم روابط شما با دیگران کمک می کند.
  • دانش شما را نسبت به انواع شخصیت افزایش می دهد.
  • در این وبسایت می توانید تست mbti رایگان انجام دهید.

توجه داشته باشید که تست MBTI  از شهرت بالایی برخوردار است و در آمریکا تقریبا 2 میلیون نفر سالانه از نسخه رایگان آن برای خودشناسی استفاده می کنند.

تست روانشناسی شخصیت

انواع تست شخصیت در تهران

  •  امروزه و همگام با پیشرفت تکنولوژی و علوم مختلف، بسیاری از امور به شیوه‌ی گذشته انجام نمی‌شوند. اموری مانند شناخت خود و دیگران. استخدام و به کارگیری نیروی انسانی نیز دستخوش تغییر شده‌اند و به روش گذشته انجام نمی‌شوند. شیوه‌های جدید در علم روانشناسی مانند استفاده ازانواع تست شخصیت در تهران شغلی به شدت در مرکز توجه و کمک به رشته‌ها و زمینه‌های مختلف قرار گرفته است.
  •  از جمله تغییراتی که در مسیر خودشناسی و به کارگیری رواشناسی در امور استخدام و گزینش نیروی انسانی صورت گرفته، استفاده‌ی روزافرون از تست‌‌های شخصیت شناسی و خودشناسی می‌باشد. استفاده از ابزارهایی مانند تست شخصیت شناسی شغلی، اصولا به منظور دستیابی به نتایج دقیق و البته تکرارپذیر در زمان کوتاه می‌باشد. اساس نظری این تست‌‌های روانشناسی نیز در علم روانسنجی تدوین می‌شود.
  • روانسنجی شاخه‌ای از روانشناسی است که به دنبال کمّی کردن ویژگی های روانی و سنجیدن آن ها با استفاده از ابزارهای سنجشی مختلف است. در ادامه با هم دیگر شش تست معتبر را بررسی کنیم. هدف از انجام این تست‌‌ها خودشناسی و در مواردی شناخت دیگران است. بسیاری از مدیران و کارشناسان جذب و استخدام برای شناخت بیشتر از متقاضیان کار از این تست‌های شخصیتی استفاده می‌کنند.

مطالب بیشتر>> آشنایی با بخش دپارتمان سنجش

 

تست روانشناسی شخصیت با تصویر

منظور ما از تست روانشناسی تصویری مجموعه ای از تصاویری است که از طریق آن می توانیم اطلاعاتی را در مورد خود کسب کنیم. البته تست های تصویری در روانشناسی فقط مربوط به تست شخصیت در تهران یا خودشناسی نمی شوند بلکه آزمون هایی نظیر تست هوش تصویری، تست حافظه تصویری، تست هوش هیجانی تصویری نیز جزء این دسته قرار خواهند گرفت. منظور ما در این مقاله از تست روانشناسی تصویری همان تست شخصیت شناسی تصویری است.

 

بهترین تست شخصیت شناسی جهان

اگر به خودشناسی و شناخت وجوه پنهان شخصیت خود علاقه‌مند هستید، حتماً تا‌کنون به دنبال انواع آزمون استعداد و هوش و شخصیت نیز بوده‌اید. با یک سرچ ساده در گوگل با تست‌های شخصیت شناسی زیادی مواجه می‌شوید. ممکن است از خودتان بپرسید کدام یک از این تست‌ها برای شما کاربرد دارد؟ کدام یک از آن‌ها معتبر است؟ یا اصلاً بهترین تست شخصیت در تهران جهان رایگان چیست؟

به‌شخصه همیشه به مباحث خودشناسی علاقه داشتم و به دنبال انجام تست‌های شخصیت‌شناسی مختلف بوده‌ام. قصد داشتم در این مطلب بهترین تست های شخصیت شناسی را به شما معرفی کنم. اما انتخاب یک تست به عنوان بهترین آزمون شخصیت شناسی انجام‌شدنی نبود. چرا که هر تست مزایا و کاربردهای مخصوص به خود را دارد. با توجه به اینکه این موضوع از دغدغه‌های شخصی‌ام بوده، سعی کردم از بین انواع تست‌های مختلف، ده تا از بهترین‌ تست‌های شخصیت‌شناسی را انتخاب و به شما معرفی کنم.

  1. تست DISC
  2. تست MBTI
  3. تست NEO
  4. تست Enneagram
  5. تست 16PF
  6. تست MMPI
  7. تست Hexaco
  8. تست آرکتایپ‌ها یا کهن الگوها
  9. تست گاستون برژه
  10. تست Hartman

تست روانشناسی رایگان

مصاحبه، مشاهده و تست ابزار های اصلی یک روانشناس هستند. یک تست روانشناسی یا بهتر بگوییم یک آزمون روانشناسی در واقع ابزاری است برای اندازه گیری ساختار‌های نهفته و متغیر‌های پنهان روان افراد. بنابراین انواع تست روانشناسی معمولاً شامل سوالات و مسائلی می‌شوند که فرد با پاسخ دادن یا حل کردن آنها، انتخاب و نگرشش مشخص می‌شود.

برای بسیاری از افراد این سوال ایجاد می شود که: تست شخصیت در تهران معتبر هستند؟ تست های روانشناسی مانند تست NEO،  تست افسردگی و اضطراب بک و… همه دارای پایایی و اعتبار قابل قبول هستند و معتبرند.

به عبارت دیگر آزمون ‌های روانشناسی قادرند معیار استاندارد و هدف محوری از نمونه‌ی رفتار و انتخاب‌های یک فرد باشند. این نمونه‌ی رفتار می‌توانند به روش‌های گوناگونی نظیر تست آنلاین و حضوری جمع آوری و بررسی شوند. جالب اینجاست که نمرات این تست‌ها، بر اساس مشخصه‌های گوناگونی اندازه گیری می‌شوند و ممکن است در هر تست واحد، چندین امتیاز برای هر معیار مختلف جمع آوری شود و در پایان اطلاعات کاملی از رفتار‌های فرد جمع آوری شود. این تست ها بر اساس نظریه های روانشناختی آزمایش شده علمی هستند.

ناگفته نماند که داوطلبین کنکور و دانشجویان روانشناسی ارشد یا دکتری ضمن مطالعه منابع کنکور و دانشگاهی بهتر است نیم نگاهی به این آزمون‌ها بیاندازند تا ضمن شناخت بهتر خود و مراجعین‌شان بتوانند در آینده از این علم و انواع تست‌ روانشناسی تخصصی در گرایش و فعالیت حرفه‌ای خود استفاده کنند.

تست روانشناسی چهره

روانشناسی چهره شناسی تست شخصیت در تهران به بررسی تاثیر نوع و شکل چهره در شخصیت افراد پرداخته اند که بسیار جالب می باشد.

در یک تحقیق که برای روانشناسی شخصیت از روی چهره انجام گرفته، روی ۵ ویژگی شخصیتی ثبات عاطفی ، برون گرایی ، گشودگی ، رضایت و وظیفه شناسی و ۳ ویژگی منفی خودشیفتگی، بی ملاحظه گی، فریبکاری فوکوس شد و عکسهای افراد بر اساس این ویژگی ها دسته بندی گردید.جالب است بدانید که ما دریافتیم که افراد می توانند برونگرایی ، سازگاری و وظیفه شناسی را تا حد زیادی از روی چهره دیگران حدس بزنند و از ۵۰ تا ۷۴ درصد ویزگی های شخصیتی منفی را تشخیص دهند.

5/5 - (2 امتیاز)