گفتگوی زوجین(مشاوره زوج یا زوجین)
27
فوریه

گفتگوی زوجین(مشاوره زوج یا زوجین)

پیدا کردن نقاط حساس

در گفتگوی زوجین(مشاوره زوج یا زوجین در غرب تهران) ما به  به شما کمک میکنیم ، چون همه ما در عشق آسیب پذیری و این آسیب پذیری جزئی از عشق است.

مشاوره زوج یا زوجینما از نظر احساسی در برابر آنهایی که دوستشان داریم بی دفاع و به همین دلیل گاهی اوقات به طرز اجتناب‌ناپذیری با کلمات یا رفتارهای نسنجیده یکدیگر را می آزاریم.

با وجود گزنده بودن این موقعیت ها رنج معمولاً سطحی و گذراست .اما تقریباً همه ما حداقل یک حساسیت عمیق اضافی داریم.
نقطه حساسی در پوسته احساسی مان که در لمس کردن حساس و لطیف است و به آسانی آزرده می شود و عمیقاً دردناک است وقتی این نقطه حساس آزرده شود .میتواند در سرتاسر رابطه ما خونریزی کند. ما تعادل احساسی مان را از دست میدهیم و درگیر گفتگوهای ویرانگر میشویم.

نقطه حساس دقیقا چیست؟

من آن را  در (مشاوره زوج یا زوجین) حساسیت شدیدی تعریف می کنم ،که به واسطه لحظاتی در روابط گذشته یا فعلی فرد به وجود آمده است. لحظاتی که در آن ها نیاز دلبستگی مکرراً مورد غفلت قرار گرفته شده. یا کنار گذاشته و باعث شده فرد آنچه را که دوست دارد از آن محروم  شود و احساس خیلی بدی را در رابطه تجربه کند.
بنابراین برای حفظ رابطه عاشقانه:
1) دقت داشتن
2) نقاط حساس زوجین
3) استفاده نکردن از این نقاط حساس در گفت و گو ها
بسیار حائز اهمیت است.
زیرا این نقاط حساس ميتواند در حدی باشد که یک عشق را ویران کند.
این حساسیت ها معمولاً از روابط آزاردهنده با افراد مهمی در گذشته به خصوص پدر و مادر ناشی می شود که الگوی روابط مهر آمیز مانرا به ما می دهند خواهر و برادرها وسایل اعضای خانواده مان و البته معشوقه های گذشته و حالمان.

مثال اول:

اخیراً یکی از مراجعین در مشاوره زوج یا زوجین مشغول صحبت با همسرش بود . وقتی که می دید همسرش از خستگی با عصبانیت با او رفتار می کرد. در واقع همسر او خسته و خواب آلود بود، اما زمانی که ازآن مراجعه پرسیدیم که این اتفاق در  شما چه حسی را ایجاد می کند؟ یا او را یاد چه چیزهایی می اندازد؟ او می گفت که این اتفاق مرا به روزهایی برمیگرداند، که همسر سابقم به محض اینکه سعی میکردم گفتگوی جدی را شروع کنم می خوابید.
خوابیدن شکل نچندان ظریف کناره گیری کردن و جدا شدن از رابطه بود و این تجربه مرا بیش از حد گوش به زنگ می کرد برای همین خواب آلودگی ناگهانی به من هشدار رها شدن میدهد.

مثال دوم:

یک نمونه دیگر از (مشاوره زوج یا زوجین در غرب تهران) پیدا کردن نقاط حساسی که تجارب تلخ گذشته  را در ما ایجاد کرده ومی توانیم در این مورد ببینیم .
سعید یکی از مراجعه کنندگان که به هر نشانه ای که شاید همسرش مریم او را نخواهد. یا به فرد دیگری علاقه پیدا کند به شدت حساس است.
در واقع سعید در ازدواج رنج‌آور اولش همسرش بارها به او خیانت کرده بود.
حالا وقتی مریم کمترین توجهی را به مردی نشان می دهد. یا وقتی سعید انتظار دارد مریم در خانه باشد و در خانه نیست .دچار وحشت کورکننده تمام عیاری میشود.

مثال سوم:

در مثال بعدی که برای (مشاوره زوج یازوجین در غرب تهران) رویا شکایت می کند که واقعاً برایش رنج‌آور است ،که همسرش علی به او بی توجهی می کند و می گوید:علی به من نمیگه خوشگل شدم یا کار خوب انجام دادم مثل این میمونه که فوراً تو ناراحتی و رنج غرق میشم.
او به همسرش میگوید: بعدش ازت دلخور میشم و سرزنش می کنم رویا علت این حساسیتش را در مادرش پیدا کرده است .
می گوید: مامانم هیچ وقت به خاطر چیزی از آن تعریف نمی کرد و همیشه بهم میگفت جذاب نیستم . یه بار گفت: فکر میکنه اگر از آدما تعریف کنه دست از تلاش کردن بر می دارند و من تشنه این بودم که مامانم منو ببینه و منو به حساب بیاره.
به خاطر دریغ کردنش ازش متنفر بودم . و حالا همون انتظار رو از علی دارم . واسه همینه که تیپ زدم و ازت میپرسم چطور شدم و به نظرم میاد براش اهمیتی نداره و دلم میشکنه. میدونه که من به اون تعریف نیاز دارم اما  او به من توجه نمیکنه. حداقل اینطور به نظر میاد و در آن زمان مغزم درست کار نمیکنه و خیلی این موضوع برام رنج آوره است.
افراد می‌توانند چندین نقطه حساس داشته باشند . هرچند که از نظر بد جلوه دادن چرخه منفی یک زوج معمولاً یکی از آنها در درجه اول اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید:

4.9/5 - (18 امتیاز)