مرکز استعدادیابی تهران
29
نوامبر

مرکز استعدادیابی تهران

مرکز استعدادیابی تهران و هزینه استعدادیابی کودکان

استعدادیابی کودکان و مراجعه به مرکز استعدادیابی کودکان یا مرکز استعدادیابی تهران بسیار اهمیت دارد. چرا؟ می‌توان گفت که بزرگترین سرمایه‌ی نسل بشر، کودکانند. کودکان امید آینده‌ی ما هستند. راهنمایی و هدایت درست کودکان، طبق علاقه و ذوق و استعداد خودشان، و نه با اجبار وظیفه‌ای ارزشمندی است. چه بسیار کودکانی که با نشان دادن علاقه و استعداد در زمینه‌هایی حتی عجیب، صفحه‌ی مهمی از تاریخ را رقم زده‌اند و چه بسیار کودکانی که این ذوق و استعدادشان به تلخی از بین رفته است؛ چه ناشی از مسائل محیطی و چه ناشی از عدم توجه درست خانواده های آنها باشد. بیایید با حمایت از کودکانمان، آینده‌ی بهتری را برایشان رقم بزنیم و به آنچه شایسته آن هستند برسانیم.

برای اطلاع از موارد بیش فعالی کودکان adhd میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مرکز استعدادیابی تهران چیست؟

آموزش مهارت‌های قرن بیست و یکم، محققان را از حوزه‌های مختلف علوم واداشته است تا شایستگی‌ها و رویکردهایی را پیشنهاد کنند که خلاقیت و رشد استعدادهای افراد را ارتقا می‌دهد. در دنیای امروز شناسایی استعداد افراد از انجام یک آزمون هوشی و اینکه آیا نمره آن‌ها از ۱۳۰ بالاتر است یا نمره‌های به دست آمده در مدرسه، فراتر رفته است. استعدادیابی کودک و نوجوان هم باید از سنین پایین، انجام شود.

استعدادها توانایی‌های طبیعی برای انجام یا یادگیریِ انجام دادن انواع خاصی از کارها به راحتی و به سرعت هستند. استعدادها ارتباط چندانی با دانش یا فرهنگ یا تحصیلات و یا حتی علایق ندارند. به عقیده متخصصان، استعدادها با وراثت ارتباط دارند. استعداد موسیقیایی و استعداد هنری نمونه‌هایی از این استعدادها هستند.

برخی از مردم می‌توانند به زیبایی نقاشی کنند اما نمی‌توانند یک قطعه موسیقی را بفهمند. بعضی دیگر در صحبت کردن با مردم خوب هستند اما در کارهای اداری کُند هستند. دسته دیگری از افراد می‌توانند به راحتی یک ماشین را تعمیر کنند، اما نوشتن برایشان مشکل است. این تفاوت‌های اساسی بین افراد، عوامل مهمی هستند که باعث می‌شود یک نفر به‌عنوان بانکدار، دیگری به‌عنوان مهندس، و دیگری از کارش به‌عنوان سردبیر راضی باشد. استعدادیابی توانایی‌های طبیعی افراد را شناسایی می‌کند.

استعدادیابی حتی می‌تواند با رویکردهای جدید، کودکان با استعداد یا حتی نابغه که ناتوانی‌های یادگیری دارند را هم شناسایی کند که این موضوع در آینده زندگی آن‌ها تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. مراکز استعدادیابی کودکان در تهران و دیگر شهرهای ایران، انقدر زیاد هستند که ممکن است به جای راحتی در دسترسی، در انتخاب دچار مشکل شوید. تنها راه شناخت بهترین مرکز استعدادیابی کودک و نوجوان، اطلاع از سوابق روانشناسان و کارشناسان مرکز و تجربه آن‌ها است.

هزینه استعدادیابی کودکان

تا این جا دریافتیم که کشف استعداد فرزندانمان باید از اولویت‌های تربیتی کردن او باشد و چون این کار یک امری تخصصی است، باید از مرکز استعدادیابی کودکان بهره بگیریم. این مراکز نیز همانند سایر انجمن‌ها در قبال کاری که انجام می‌دهند، هزینه‌هایی رادریافت می‌کنند. این هزینه‌های دریافتی بر اساس تعداد جلسات، شیوه برگزاری، شهر و منطقه، شیوه تحلیل اطلاعات و گزارش نتایج و بسیاری از فاکتورهای دیگر متغیر است.

مزایای مرکز استعدادیابی تهران

  • سرعت در پیشرفت
  • پرداختن و رسیدن به هدف با احتمال بیشتر
  • صرفه جویی در مصرف منابع مالی، انسانی
  • جلوگیری از سر خوردگی
  • حفظ انگیزه کودک و والدین
  • ارتقا در سطح رکوردهای فردی
  • افزایش اعتماد به نفس

سخن پایانی

در پایان ذکر این نکته شایان است که استعدادیابی کودکان و نوجوانان کار ساده‌ای نیست و باید در این زمینه تحقیق و مطالعه کرده و مهارت لازم را بدست آورید. از همین رو کمک گرفتن از مرکز استعدادیابی کودکان  یا مرکز استعدادیابی تهران می‌تواند کار شما را تسهیل و تسریع بخشد.

امید است با کمک شما والدین دلسوز در آینده جامعه‌ای سرشار از عدل داشته باشیم که همه چیز و همه کس در جای مناسب خود به کار گرفته شده و هیچ استعداد کشف نشده‌ای باقی نمانده باشد.

هزينه استعداديابي نوجوانان ٨٠٠
هزينه تست وكسلر٧٠٠
5/5 - (1 امتیاز)