تست هوش کودکان در تهران
21
دسامبر

تست هوش کودکان در تهران

تست هوش کودکان در تهران استعداد کودکان خود را در کودکی مورد سنجش قرار دهید تا در بزرگسالی مسیر درستی را طی کنند. استعدادیابی برای پیشرفت در زندگی آینده، بسیار حائز اهمیت می باشد.

تست هوش وکسلر کودکان

تست هوش کودکان در تهران تست هوش وکسلر مقیاس هوش وکسلر کودکان (WISC) یک آزمون هوشی است که برای کودکان 6 تا 16 ساله به‌صورت انفرادی اجرا می‌شود. ویرایش پنجم (WISC-V؛ وکسلر، 2014) جدیدترین نسخه آن است.

اجرای WISC-V تا 65 دقیقه طول می‌کشد؛ این آزمون یک مقیاس کامل IQ (که قبلاً به‌عنوان ضریب هوشی یا نمره IQ شناخته می‌شد) ایجاد می‌کند،که نشان‌دهنده توانایی فکری کلی کودک است.

پنج نمره شاخص اصلی در نشان‌دهنده توانایی‌های کودک در حوزه‌های شناختی مجزا :

    • یعنی شاخص درک کلامی
    • نمونه فضایی بصری
    •  استدلال سیالی
    •  حافظه کاری
    •  شاخص سرعت پردازش

پنج نمره ترکیبی جانبی را می‌توان از ترکیب‌های مختلف خرده آزمون‌های اولیه یا خرده آزمون‌های اولیه و ثانویه به دست آورد. پنج خرده آزمون مکمل، سه نمره ترکیبی مکمل را برای اندازه‌گیری توانایی‌های شناختی مرتبط با سنجش و شناسایی اختلالات یادگیری خاص، به‌ویژه نارساخوانی (dyslexia) و اختلال ریاضی (dyscalculia)، ارائه می‌دهد. تغییر در شیوه‌ها و اهداف آزمودن می‌تواند زمان ارزیابی را 15 الی 20 دقیقه برای ارزیابی یک شاخص اولیه کاهش دهد یا زمان آزمودن را برای ارزیابی کامل همه شاخص‌های اولیه، فرعی و مکمل به سه ساعت یا بیشتر افزایش دهد.

تست هوش کجا میگیرن

 

تست هوش کودکان

قبل از پاسخ به این سوال، از خودتان بپرسید که آیا مهم است که بدانید بهره هوشی شما چقدر است؟

مغز هر انسان جنبه های مختلف از توانایی را دارد و IQ تنها یک جنبش است. پس لزوما بهره هوشی بالا ضامن موفقیت شما نیست.مرکز تست هوش کودکان در تهران در ضمن گاهی اوقات دیده میشود بعضی افراد وقتی از بهره هوشی خود مطلع شدن و فهمیدن بهره هوشی بالایی دارند دچار توهم موفقیت شدند و کلی امید واهی پیدا کردند.

پس باید توجه کرد که بهره هوشی بالا بدون تلاش و تصمیم درست نتیجه بخصوصی ندارد.

برای انجام تست هوش حتما با مشاوران ندای امید صحبت کنید حتما شما را راهنمایی خواهند کرد.

تست آی کیو کودکان

کلیه تست های هوش کودک مرکز تست هوش کودکان در تهران در این لیست برای کودکان 2 سال تا 18 سال قابل استفاده است. از این لیست معروف ترین تست های هوش کودک عبارتند از:

    • تست هوش وکسلر کودکان
    • آزمون IQ کتل کودکان
    • تست  IQ ریون کودکان
    • سنجش هوش کودکان استنفورد بینه

برخی از این آزمون ها اختصاصی برای کودکان طراحی شده اند. اما تعدادی از آن ها علاوه بر نسخه کودکان دارای نسخه بزرگسالان نیز می باشد.

تست آی کیو بزرگسالان

مزایای تست هوش دربزرگسالان هم همانند کودکان اعمال می شود. برای بسیاری از بزرگسالان که در زمان کودکی مشکلات یادگیری داشته اند، مدرسه رفتن تجربه ای سخت و دشواربوده است. با انجام ارزیابی شناختی می توان اطلاعاتی کسب کرد که با استفاده ازاین اطلاعات به فرد بزرگسال کمک شود تا تجربیات ناخوشایند دوران کودکی خود را نشان دهد.
مشخصات شناختی نقاط قوت فرد را که برای عملکرد خلاقانه و مثبت آینده او موثراست، آشکارخواهد کرد.

تست ضریب هوشی آنلاین سوالات آزمون مرکز تست هوش کودکان در تهران آی کیو به شکل تصویر هستند که یک بخش آن خالی می باشد؛ بنابراین شما با توجه به الگو مطرح شده باید تصویر جای خالی را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید. این طرح ها معمولا بر اساس منطق انتخاب می شوند.

آزمون ماتریس پیشرونده ریون نیز به منظور پژوهش در ریشه های محیطی، ژنتیکی، توانایی و شناختی افراد   بر اساس واژگان طراحی شده است. بعد از آن که تست ضریب هوشی IQ برگزار شد نوبت به تفسیر نتایج آن می رسد. در حالی که این موضوع برای ریون بسیار سخت بود. به همین دلیل آقای ریون دو عنصر اصلی عامل g اسپیرمن را تدوین کرد که به شکل زیر هستند:

  • درک استنباطی: میزان توانایی فرد در تفکر منطقی و درک پیچیدگی روابط
  • توانایی بازیابی: میزان توانایی فرد در حفظ و ساخت دوباره اطلاعات

شرکت کنندگان در آزمون IQ تنها 45 دقیقه وقت دارند تا به 60 سوال هندسی و انتزاعی جواب دهند. این مدت زمان برای کودکان و بزرگسالان خوب است.

بیشتر بخوانید:

5/5 - (1 امتیاز)